Even voorstellen..

Wij zijn ProRent Autoverhuur uit Houten

Wat wij het liefste doen?

Jou op weg helpen!

RESERVEER NU

Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen bij het huren van een auto. Staat je vraag er niet tussen of wil je meer informatie dan staan wij je graag te woord. ProRent Autoverhuur is bereikbaar op 030-27 66 099 of per mail via huren@prorentautoverhuur.nl

Hoe kan ik een voertuig reserveren?

Je kan een auto reserveren via onze website, per mail of telefonisch. Bij het maken van de reservering kies je een tijdstip voor ophalen en terugbrengen. Wij zorgen dat er op dat moment een medewerker aanwezig is om de auto uit te geven en/of in te nemen.

Wat zijn de kosten voor het huren van een personenauto of bestelbus?

De prijs hangt af van de klasse, het aantal dagen, het aantal gereden kilometers en de extra verzekeringen en/of accessoires. Een personenauto huurt u al vanaf € 49,-, een bestelauto vanaf € 64,- per dag.

Is het huren van een dagdeel ook mogelijk?

Dit is alleen mogelijk (bij beschikbaarheid) op de dag zelf.

Vanaf welke leeftijd mag ik een auto of bestelbus huren?

De bestuurder dient minimaal 21 jaar oud te zijn en minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.

Wat betaal ik bij het ophalen van een huurauto?

Je betaalt de huur, het eigen risico en de tankinhoud vooraf (borg). Indien de auto schadevrij en afgetankt retour komt, storten wij het restantbedrag direct de volgende werkdag terug op je rekening (niet contant)

Wat moet ik meenemen bij het ophalen van de auto?

Bij het ophalen van een voertuig dien je altijd een geldig rijbewijs, paspoort/ ID-kaart én een recente (niet ouder dan 30 dagen) adreslegitimatie in de vorm van een bank- of giroafschrift / telefoon rekening / rekening gas-licht (op naam van de bestuurder) mee te nemen. Ook dient de borg te worden gepind (alles moet op 1 en dezelfde naam te staan).

Kan de borg contant betaald worden?

Dat is niet mogelijk, de borg dient ten alle tijden per de PIN of credit card betaald te worden. (Restant borg wordt teruggestort, wij hebben geen contant geld in huis)

Wat is het eigen risico voor personen auto's?

De personenauto’s zijn standaard verzekerd, het eigen risico bedraagt € 1000,- per schadegeval.
Voor € 15,- per dag kan je het eigen risico verlagen naar € 350,- per schadegeval.

Voor de leeftijdsgroep van 21 t/m 24 jaar verdubbelen wij het eigen risico, deze is niet te verlagen.

Wat is het eigen risico voor bestelwagens?

De bestelauto’s zijn standaard verzekerd, het eigen risico bedraagt € 1250,- per schadegeval.
Voor € 21,- per dag kan je het eigen risico verlagen naar € 450,- per schadegeval.

Waar moet het rijbewijs aan voldoen?

Om bij ProRent Autoverhuur een voertuig te huren dien je in het bezit zijn van een geldig NEDERLANDS rijbewijs dat je langer dan 1 jaar in bezit hebt.

Wat te doen bij pech?

Indien er onverhoopt een technisch mankement aan het voertuig is ontstaan dien je de merkenservice te bellen. Telefoonnummers zijn te vinden bij de autopapieren in het dashboardkastje. De medewerkers helpen je zo snel mogelijk weer op weg.

Kan ik de bestelwagens besturen met een B-rijbewijs?

Ja, onze bestelauto’s zijn met rijbewijs B te besturen

Is de auto volledig verzekerd?

De huurwagens zijn W.A.verzekerd. Wij verhalen de schade volledig op de contractant indien er o.a. sprake is van opzet, overmatig alcoholgebruik, nalatig gedrag, bij bovenhoofdse schade (boven 1.90m vanaf de grond), bij de overschrijding van het toegestane laadvermogen van de auto of maximale belasting van een hydraulische laadklep. De door u te vervoeren lading is niet verzekerd

Kan ik een inzittende verzekering afsluiten?

Je kan een Ongevallen Inzittenden Verzekering afsluiten met een dekking van max. € 15.000,- bij blijvende invaliditeit en van max. € 7.500,- bij overlijden.

Worden de auto’s verhuurd met een navigatiesysteem?

Ja dat is mogelijk. Ook zijn veel van onze voertuigen voorzien van Apple Car Play/ Android Auto.

Kan ik een auto met trekhaak huren?

Ja dat kan. Deze zijn wel beperkt beschikbaar en alleen te huur met rijbewijs B-E.

Zitten er winterbanden onder de huurauto’s?

Er zitten niet standaard winterbanden onder onze voertuigen. Indien je gebruik wilt maken van winterbanden dien je dit vooraf aan te geven. (Kosten zie tarievensheet)

Kan ik sneeuwkettingen huren?

Het is mogelijk om sneeuwkettingen te huren, dit moet vooraf worden aangegeven. (Kosten zie tarievensheet)

Zijn er kinderzitjes en stoelverhogers beschikbaar?

Ja, deze kan je reserveren.

Is het verplicht om winterbanden te hebben in het buitenland?

Aangezien ieder land zijn eigen regels hanteert, en deze geregeld veranderen adviseren wij altijd de website van de ANWB te raadplegen. Uiteraard kan je ook contact opnemen met ons kantoor zodat wij u verder kunnen adviseren.

Wanneer kan het voertuig ingeleverd worden?

Het voertuig kan alleen op een vooraf afgesproken tijdstip worden ingeleverd, indien dit tijdstip onverwacht wijzigt dien je contact met ons op te nemen. De einddatum staat vermeld op het huurcontract. SLEUTELS IN GEEN ENKEL GEVAL IN EEN BRIEVENBUS DEPONEREN, OOK AL STAAT DIT OP DE BRIEVENBUS ZELF.

Wie mogen de auto allemaal besturen?

Indien andere personen het voertuig willen besturen, dienen zij dit vooraf te melden zodat dit vermeld staat op de huurovereenkomst. De huurder is te alle tijden aansprakelijk voor bekeuringen en schades.

Als ik een voertuig huur, hoe lang mag ik hem dan gebruiken?

Een dagtarief is altijd gebaseerd op 24 uur.

Kan ProRent Autoverhuur het voertuig bezorgen?

Bezorgen is helaas niet mogelijk (zakelijk wel).

In welke landen mag ik met de auto rijden?

Indien je met een voertuig naar het buitenland gaat dien je dit vooraf te melden. De volgende landen zijn toegestaan om naar toe te gaan: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Kroatië, Luxemburg, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Schotland, Slovenië, Spanje (met uitzondering van Ceuta en Melilla), Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. In uitgesloten landen is geen verzekeringsdekking en pechhulp, indien er iets gebeurd is de huurder volledig aansprakelijk voor alle gemaakte kosten.

Wat te doen bij schade?

Als je onverhoopt schade hebt gereden of je constateert schade aan de huurauto dan dien je de volgende stappen te doorlopen:
– Blijf vooral rustig en beleefd naar elkaar, en pak de schadeformulieren erbij
– Waarschuw bij voorkeur de politie (in ieder geval altijd bij letsel van 1 van de betrokken partijen)
– Noteer zoveel mogelijk namen en adressen van mogelijke getuigen (ook inzittenden zijn getuigen als ze 16 jaar of ouder zijn)
– Erken geen aansprakelijkheid en doe geen uitspraken over de toedracht van de aanrijding. Laat dat aan de verzekeraars over.
– Vul samen met de tegenpartij een Europees aanrijdingsformulier in. Het formulier bestaat uit twee delen. Iedere betrokkene heeft een eigen deel. Onderteken allebei de voor- en achterzijde van dit formulier
– Licht de verhuurvestiging in.
Indien er nog vragen zijn kan je contact opnemen met onderstaande telefoonnummer.
Bovemij alarmcentrale:

Tijdens kantoortijden: (024) 366 67 97.

Buiten kantoor- tijden: (088) 877 80 42

Moet ik de auto aftanken?

Bij vertrek krijg je de auto vol mee, bij terugkomst dien je de auto af te tanken. Indien dit niet is gebeurd zullen wij de auto tanken en de brandstofkosten + aftankkosten (a € 5,-) doorbelasten.

Wat moet ik doen als ik de auto wil verlengen?

Als je de auto wilt verlengen, dien je contact op te nemen met ProRent Autoverhuur en na te vragen of dit mogelijk is. Als dit mogelijk is zal de overeenkomst verlengd worden en moet je op het kantoor (in het bezit van de auto) borg bij pinnen en een nieuwe overeenkomst te ondertekenen.

Jaar ervaring
Verschillende voertuigen